Novoroční projev

02.01.2012 22:49

Jak už to tak bývá náhoda tomu chtěla a na Nový rok jsme se ocitli na letišti v Brně-Medlánkách. A přestože počasí bylo rugbyové (malinko nad nulou, mlžno, mživo a bahnivo) a vůbec pod psa, konal se coursingový trénink a právě při něm se Flecha projevila jako talent!

Jako naprostí nováčči jsme se nesměle vydali k místu největší psí koncetrace vedeni neomylným psím instinktem a vytrvalým tahem vodítka. Ukázalo se, že jsme správně došli ke startu i cíli všech běhů, místu "vraždění" návnady z rozstříhaných silonových tašek a neustálého vzrušeného štěkání psů... Jiřinka domluvila pro Flechu pro začátek uplně kratičkou cvičnou dráhu s jedinou kladkou a štěněčími 100 metry vzdálenosti. Měla na nás přijít řada až zcela nakonec, takže bylo dosti času na seznámení s dvěmi dlouhostými whippety Edou a Dennisem. Flecha byla nadšená a Jiřinka vlastně taky, neb si konečně mohla popovídat o whippetech a radostech jejich chovu s majitelkou dlouhosťáků Veronikou.

 

 

Když na nás konečně přišla řada zrovna jsem si měnil totálně promočené ponožky, takže jsem první Flechuv běh neviděl, ale dle vyprávění proběhlo vše nad očekávání hladce. Naše malá chrtice pochopila vše správně a neomylně pronásledovala návnadu a na závěr ji předpisově zakousla!

Zato jsem viděl běhy dalších psů. Trpasličího Jezevčíka který návnadu v cíli ulovil předpisovým kotoulem. Jack Russela který si tak šikovně skracoval trať, že občas běžel před návnadou. A bájčného šarpeje, který celou záležitost vzal po svém a pronásledoval návnadu jen do první zatáčky, kde naznal, že ji již dostatečně vystrašil svým během a vítězoslavně se obrátil k cíli. Sebeuspokojení z dobře odvedené práce z jeho chůze jen číšelo a vracející se navnádu s gustem na závěr zašlápl.

Druhý běh jsem již viděl a chtěl jsem ho i nafotit, opět se ukázalo, že jsem pomalý a než jsem se zorientoval byla Flecha u cíle... Jediná ukořistěná fotka tak bohužel patří do kategorie "najdi běžícího psa"...

 

 

Závěrem snad jen dva postřehy, psi se bavili, všichni!  Páníčci se zabahnili, taky všichni.